«

»

jan 26

Bericht afdrukken

Vitaminen weetjes

Vitaminen weetjes voor iedereen en voor je eigen gezondheid, je kunt deze Vitaminen weetjes gewoon in de praktijk toepassen, en de Vitaminen weetjes niet vergeten !!

Vitaminen weetjes

Snel vitaminen bestellen >>>>>>

Vitaminen weetjes en vitamine B complex

Het vitamine B complex bestaat uit vitamine B-1, vitamine B-2, niacine, pantotheenzuur, vitamine B-6 en vitamine B-12. Het vitamine B complex is in water oplosbaar en uitgezonderd vitamine B-12 kunnen ze niet door het lichaam opgeslagen worden. De opname van het vitamine B complex word geremd door stress en door het gebruik van alcohol en antibiotica. Vitamine weetjes en voedingssupplementen bestellen.

Vitaminen weetjes vitamine B-1 en B-2

Vitamine B-1 (thiamine), deze vitamine helpt de enzymfuncties en is zeer belangrijk voor spieren, zenuwstelsel en de hartfunctie. Vitamine B-1 komt o.a. voor in eieren, sommige noten, bonen, hele granen, varkensvlees, bruine rijst en pasta. Bij een tekort van vitamine B-1 kunnen prikkelbaarheid, vermoeidheid, slaap problemen en weinig eetlust voorkomen. Zowel een hard werkende schildklier als veel suiker in de voeding kunnen voor een tekort zorgen.

Vitamine B-2(riboflavine)speelt een rol bij de productie van hormonen en deze stimuleren verscheidene enzymfuncties. Vitamine B-2 zit in hele granen, melk, eieren, gevogelte en lever. Bij gebruik van “de pil” of van antidepressiva is er meer kans op een tekort van vitamine B-2. Dit uit zich voornamelijk door huid problemen.

 

Vitaminen weetjes

Vitaminen weetjes en niacine en pantotheenzuur

Niacine (nicotinezuur, een B vitamine) is belangrijk bij de vet en koolhydraatstofwisseling, voor de spijsvertering, voor de huid en het zenuwstelsel. Niacine zit in wit vlees of gevogelte, bonen, noten, lever en vette vis. Bij een tekort van niacine kunnen huid problemen zoals kloofjes optreden even als vermoeidheid en depressieve klachten. Pantotheenzuur helpt energie om te zetten en stimuleert enzymfuncties tevens steunt het het zenuwstelsel en heeft een rol bij de productie van geslachtshormonen. Pantotheenzuur komt in de meeste groenten voor en zeker in groene groenten, in hele granen, eidooier, vis en orgaanvlees. Spierkrampen, misselijkheid, hoofd-en buikpijn een verdoofd en prikkelend gevoel dit kunnen klachten zijn die voorkomen bij een tekort aan pantotheenzuur.

Vitaminen weetjes en vitamine B-6 en B-12

Vitamine B-6(pyridoxine) deze vitamine onderhoud de huid, zorgt voor de enzymfuncties, is van belang bij de vorming van antistoffen en rode bloedcellen. En helpt tevens de spijsvertering en het zenuwstelsel. Vitamine B-6 treffen we aan in soja, bananen, aardappelen, kip, vis, varkensvlees en hele granen. Bij een tekort van vitamine B-6 kunnen huid problemen zoals gesprongen lippen, prikkelbaarheid, slapte, depressie, bloedarmoede en een ontstoken mond voorkomen.

Vitamine B-12 (cyano cobolomine) is belangrijk voor de enzymfuncties, voor het zenuwstelsel, voor de groei en voor de vorming van rode bloedcellen. In dierlijke producten zoals gevogelte, rund-en varkensvlees, melk, vis en eieren vind men vitamine B-12. Bij een tekort van vitamine B-12 kan schade aan het zenuwstelsel ontstaan evenals depressieve gevoelens, een pijnlijke tong en mond en bloedarmoede.

Vitaminen kopen per post Lees meer >>>

Permanente koppeling naar dit artikel: http://voedingssupplementenbestellen.nl/vitaminen-weetjes/

Handigheden bij het koken kokenKoken 1